photography itu ketenangan.... antara hobi minat dan terapi

bagi mengubati kepenatan stady n setle order aku akan pergi usha balik gambr2 yg aku penah amik dan edit... ramai tanya kau da ade dslr eah... kalaulah beli dslr tuh macam beli kamera yg ade gula2 kat bawh tu confrem aku dah beli.. hok. hok.. hok.. namun begitu sekarang aku hanya memakai camera kompak je.. eah tapi u oll jgn pandang hina pada pengguna kamera kokak @ cikai macam aku tau sebab kawn aku aniq si chekgu photoshop tu cakp photographer yg hebat adalah mereka yg pandai menggunakan camera biasa dan menghasilkan gmbr yg impak dy luar bese.. so i bangga la kan... n mengaku la kan gambar ni semua i amik sendiri dan edit sendiri.. dalm editing aku x suka effect yg macam lebih2 macam ne eah nk cakap.. aaa kalau saturation tu tak ada la yg terang lau edit lebih2 dy nmpak pelik.. aku selalu guna yg natural.. aku edit yg base je tambah shadow sket.. highlight sket.. nak edit tu ikut pada gmbr n situasi gmbr lau gmbr tu dy mcm permandangan yg mcm tenang x yah lah edit letak cahaya bagai... yg menyilaukan. dia lau nk letak shadow highlight tu kena la seimbang jugak.. *ni lau kau edit guna picasa* photoshop ak x tau.. kau blaja sendiri oke.

n skunk banyak je aku dapat tmpahan.. wah tempahan tu x menahan.. kawan aku suruh edit gambar letak nama untuk profile pic fb.. ha3.. macam seronok kan yg start dulu hencek president si eman edogawa... yg lain pun ikut.. aku layankan aje sebab bukan susah pn n aku seronok bila kawan aku seronok dengan apa aku edit.. stiap aku edit aku akan gunakan element yg berbeza macam experiment gytu.. ha... yg memahirkan aku lagi.. so semua nya free of charge aku ada gak rancangan nak wat perkhidmatan edit gambar lepas tu siapkan frame skali macam gift la kan tp insyallah nanti sekarang ni tak boleh aku sibuk nokksss.... presentation, forum, isl, dan sebagainya... lagi satu setiap gambar perlu ada cerita... dan cerita yg indah bukan pada dasar permukaan tapi pada intipati disebaliknya

jadi bagi mengubati keserabutan dan mencari ketenangan mari kita lihat gambar2 yg letah berjaya aku godek ini.. hak cipta terpelihara sape nak rembat.. bagitau lau kau x nak kena sebat sebab menchurik.. berdosa u olls...

ekceli ak da lupa aku pernah upload ke x gmbr ni.. kalau da kau layankan je eah konon2 tak pernah upload... menipu sket untuk menjaga ati aku k... ha3

nie profile pic untuk farhah... kawan kat kmk dulu. lama da edit gmbr ni.. aku suka gambar ni sbb ada burung tu .. macam suweet

LOCATION : KLCC

selipar buruk ni aku hadiahkan untuk hencek president eman edogawa ... saje bagi di selipar agak2 dy banyak cakap hempuk dy ngan selipar ni miahahaha... ni first order.. wah order gytu.

LOCATION: KLCC
nie gambar special import jauh untuk kekasih hati... hey bukan lesbo ok... eleyh sahabt baik tu kira kekasih lak jugak asal yg di sayang kekasih la x kan yang ehem.. ehem je kekasih kan.. special untuk sahabat baik aku si alin diet tuh...
LOCATION: PASAR BESI, PASIR PANJANG. SINGAPORE

ini untuk budak sengal dan gediks itu... anak raja si miera ini. nie edit dalam kelas je pun aritu aku malas nk wat keje malas nak stady tu yg pi layan edit gambr nie.. baru lagi dalam minggu ni.. first trial aku letak marker wane putih tu
LOCATION : KG. JAWA, ROMPIN.


nama pun hencek president kan.. mesti demand lebih ha3.. tetiba ari tu line tenet prob da x leyh on 9 aku pn edit la gmbr nie.. x sangka umah nenek aku leyh cantik bila di edit ha3.. vintage..
LOKASI : KG. JAWA , ROMPIN


ni pulak junior aku mase sekolah mintak tolong buat.. elok pulak masa tu aku mmg ngah tensen tak adalah tensen sgt tapi macam tertekan gytu ngan keje2 yg melambak.. dy suh aku edit.. time tu jugak aku edit.. release tensen kununnya... gmbr ni amik da dekat pukul 7 dalam 6 lebih... aku suka gmbr ni sgt sbb ade matahari tu. aku cuma tambah shadow sket.. cool la gmbr ni suke.
LOKASI: pantai belakang umah nenek aku .. kat PN RESORT, KG JAWA ROMPIN.


asyik buat kat org kan aku nak jugop tapi ni bukan prof pic aku ini adalah wallpaper desktop aku... aku suka... miera kata macam suasana winter.. kira ngam lah ngan keadaan lipis nie asek ujan sajo..kn ssejuk mencengkam kalbu.. bila wat wallpaper aku asik rasa nak on laptop je tgk wall paper haa.. gytu... ha3.. tenang je....
LOKASI: PN RESORT. KG JAWA ROMPIN.
ok sekian eah da lama post ak x ada gmbar kan.. ha hambik nak aku letak banyak nasib la kalau lambt loading.. ha3 mood tgh rajin nk upload gambr neyh... ak budak baru belajar tak ada lah hebt sagt.. nk dbandingkn org lain.. aku edit suka2 dapt inspirasi sket dari aniq.. hebat da dy skrg.. zero to pro la kan... dpt la idea sikit sbnyk..
DINNER ari ni: main dish = maggi mamee perisa itik
dsert= biskut beras...
sungguh sihat kan?
pelik ke aku tak balik? org asik tanya.. huh muka aku muka balik umah tiap2 minggu ke? hey tak macho la balik tiap2 minggu.. ok fine! kecik hati.... ekceli lagi x macho bila blagak kacak dengn menahan diri tidak balik.. ayah.....!!!ibu...!!! uwaaaaaaaa..... diprovok oleh ana yg balik minggu ni.. heh tekanan i u... sob3
u olls esk i gy review ur blog n re follow ok.. sayang semua muaahhhahahahaha.. tp jgn amik ati i tau .. sbb ati i nak simpn n bg kat org lain hau3.. gediks... sorry la post ini kepanjangan.. =.=
mari buat kerja sekolah.. yauuuuuuu
..wiTh Love..









Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change