sushi study



pengajian sosial. definisi pengajian sosial.. patut menda alah ni semua aku study berbulan-bulan dulu.. bukan beberapa jam sekarang.. sigh T_T rasa macam tak belajar apa apa.. pandai... yeah.. sangat.. ouh kau tau kenapa aku masih mengadap laptop dan tidak stady waktu ini? sebab pukul 11.00 hingga 12.00 menuju pukul 1.00 adalah waktu kritikal bagi aku. dimana jika aku mampu melepasi waktu ini makna kata aku boleh stay up sepanjang malam. sebaliknya jika aku gagal survive means esok pagi aku pada waktu tengah hari.. wau tidak sopan.. ahahha makna kata pukul 6.30 baru sedar bagi diskaun sikit 6.45 ahahaha... then confirm bangun tidur aku akan bengong2 sikit then tak leyh stady.. masa sekolah dulu ayah selalu bising sebab aku stady stay up.. bukan stay down.. atau maksudnya tidur dan bangun awal pagi sebelum subuh untuk study. dah aku memang x leyh sebab aku tidur pun dah pukul 11 12 nak bangun awal amendanya. minimum tidur 3 jam kalau terlebih 5 minit dia akan berlanjutan untuk 3 jam lagi bermakna 6 jam.. memang pukul 6 la aku baru bangun.. ahhaha...

berbalik pada isu mengadap laptop tadi. mengapa aku tak terus je stady waktu ni dan mengapa aku mengadap laptop dan online.. oke wat do u expect from me. agak2 lau waktu layu macam nie.. baca buku tu boleh buat kau berjaga?? memang tak lah kan. waktu macam gini akan membuat kan proses pentiduran itu ambik masa beberapa ketika sahaja.. rugi2. jadi aku melatih organ penglihatan dan koordinasi otot menghadap laptop menaip mengonline dan mencari resipi2 menarik.. wah gytu. so apa kaitan semua ini dengan gambar sushi yang cukup menyelerakan di atas?? gigih aku google dan upload gambar nie dalam keadaan line yang sangat siput ouh...let me story..kbetulan baru2 nie farhah ada share pasal rice wine dalam sushi yg dijual di sushi king.. means sushi king x halal.. aku pernah la sekali makan sana sigh =.=' and most of sushi pn macam tu.. so i jadi ragu2.. aku selalu makan beli yang kat food court tesco n jusco je.. baru minggu lepas makan huk3..ouh u.. i love sushi so much.. aku paling suka yang ada tauhu tu apa entah nama dia.. ahahha aku tau makan jep.. so usha2 la resipinya...

balik nie... projek aku ialah MARI MEMBUAT SUSHI!!!!! TET...........

sea weed
1 mangkuk besar nasi lembut dan panas
1 sudu besar cuka makan
1 sudu besar gula
secubit garam
untuk inti;
telur dadar (nipis)
timun (di buang pulun tengah)
Cara-cara

campurkan cuka, gula, garam ke dalam nasi dan gaul rata.
, letak inti.
start gulung
basah kan skit hujung sea weed dan gulung habis
proses yang sama , letak nasi dulu, sea weed, inti dan gulung akhir roll dengan bijan yang telah di goreng tanpa minyak.

sumber resipi di sini http://www.myresipi.com/top/detail/7590

oke sekian tempoh sudah tamat jadi marilah kita kembali ke jalan kebenaran. doakan aku esok ye. sebab dua paper yang lepas buat aku rasa macam ouh can i go back now? d paper just like... better aku x stady T_T...

tetiba rasa post ni terlebih panjang macam essei teori perkembangan kognitif jean piaget. ouh jean piaget abang handsome yang sangat famous.. i love u..
..wiTh Love..




Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change