review contengan jalanan hlovate

meyh nak review novel jap. contengan jalanan ni aku beli masa bookfair ari tu. semata nak dapat free bookmark tulisan tangan hlovate. aku suka sangat dengan novel tulisan hlovate. first kenal hlovate dengan novel aA+Bb aku pinjam dari asha lepas tu tunas, then tergerak nak beli versus, lepas tu 5 tahun 5 bulan dan seterusnya rooftop rant. last sekali contengan jalanan. yang boleh aku gambarkan ialah hlovate superb! lain daripada novel-novel lain. novel hlovate bukan setakat kisah cinta antara lelaki dan perempuan tapi tentang perjalanan mengenal Tuhan.

sekarang baru smpat nak baca balik CJ ni. tengah baca pasal i-Fend. kisah pasal hijrah fend. tentang pencarian makna hidup oleh fend. banyak isu yang ditimbulkan dalam novel ni sangat kena dengan diri aku sendiri. bayangkan fend dan kembali pada aku tak ada beza. pegangan masih goyah kalau nak ikut definisi ibadah. memang hidup aku tak sempurna totally not at all. solatnya. amal nya. puasanya. betul hlovate cerita dekat malaysia soal agama dah jadi budaya. kenapa orang puasa? sebab takut kena cekup naik van jenazah. dan apa sebenarnya sambutan puasa? cukup sekadar tarawih? puasa bukan tentang bazar ramadhan, puasa bukan tentang majlis berbuka puasa di hotel-hotel. puasa bukan dengan rancangan memasak di tv. puasa bukan setakat menahan lapar dan dahaga.

kalau ikut aku sebelum2 ni memang itu yang aku buat masa bulan puasa sebab memang itu masyarakat kita praktikan. tarawih aku pun culas. mengaji. tapi entah betul tidak tajwidnya tak tahu. mengaji tapi langsung tak faham apa yang di baca. puasa hanya untuk tahan lapar je.

the man that decided to change on the 12th hours dies on the 11th

thanx Hlovate. cara bdakwah yang sangat terkesan. Alhamdullilah.

aku suggest korang baca CJ nie dgn versus. untuk kenal apa itu perubahan dan dapatkan hint untuk perubahan . insyallah.

dan aku harap aku dapat rasa puasa dekat negara orang supaya aku dapat faham apa yang dimasukkan dengan perbezaan penghayatan berpuasa di negara orang berbanding di Malaysia.

if ada sesiapa berminat nak cari novel hlovate boleh email tiaharidz@yahoo.com huk3..
p/s: bukan niat promote dan berbisnes tapi sekdar perkongsian.. =)

bye.. salam
..wiTh Love..




Comments

teringin nak dapatkan novel ni..ada nampak faiz baca hari 2..sgt best:)
encekgadis said…
meyh beli kat aku arip aku ada jual ahahah
btol ke ko jual..???...blh je..
encekgadis said…
muke aku ada muke penipu ke?? ahahahah ye la aku jual...

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change