hati dijual peniaga pasar

bla... bla.. bla... bla. bla.. bla.. bla.. bla. bla.. bla.. bla. blaaaaaaaa.... bla... bla.. bla. blaa.. bla.

aku keluarkan hati. aku bagi kepada peniaga pasar tu. aku cakap hati ni dah tak berguna. jualah. untung nanti boleh derma kat surau belakang pejabat pos. boleh jugak aku rasa saham sikit. aku berjalan tinggalkan peniaga pasar tu dan berhenti di satu gerai yang entah jual apa aku tak perasan. aku melihat dari jauh. orang itu keluarkan pisau potong ayam. aku nampak kilat pisau tu dari jauh. dan tiap kali pisau mengena dinding hati. pedihnya tak terucap. aku hanya pandang. mungkin lagi pedih kalau simpan. aku berjalan dan berlalu dari situ.sejak itu aku hidup tanpa hati. mungkin dah terjual hati tu. mungkin duit jualan sudah diisi ke tabung surau itu pun kalau peniaga pasar tu seorang yang amanah lah. kalau tak apa aku boleh buat. mungkin duit tu dia dah beli susu anak dia kat rumah. ouh alhamdullilah hati tu berjaya isi perut anak dia. tak pun dia guna beli rokok. ya alhamdullilah jugak paling kurang aku tolong dia pendekkan jangka hayat dia. tak banyak dosa dia tanggung sebab tak pegang amanah aku suruh dia derma kat surau belakang pejabat pos.

p/s: rasukan sufian abas, aloy paradoks, zine satu malam, juga luci fier dan kontrol histeria menjadi satu. cubaan kali kedua harap berjaya amin.


..wiTh Love..



Comments

Fnd Rocka said…
Kemain kuat lg membaca
encekgadis said…
harus lah kan. menyokong kempen kerajaan mari membaca. kalau aku tak sokong membazir duit diaorang buat kempen pakai duit cukai ayah aku bayar tu.aku nak buktikan aku bukan rakyat yang membaca setengah buku setahun

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change