KAMI BUKU UNTUK FILEM REVIEWS

buku tak habis baca tapi dah settle movie for second rounds. =) dulu masa first tengok umur aku 17 after 3 years. aku tengok cerita ni with different side of view. and im learn something else . something that i am not realise 3 years ago. masa mendewasakan.

this books worth to buy. even dah tengok movie dia. why. i just can told u that its worth to me.

hidup memang palat... tapi esok masih ada. yeah.
kadang aku menjadi lynn yang berusaha sendiri melakukan apa saja untuk kesenangan untuk hidup. kerja dan kerja dan punya rahsia simpan sendiri
kadang aku nak jadi abu. melakukan apa saja asal orang lain gembira. ego dicampak jauh untuk orang lain. dan kehilangan membawa rasa kekurangan. ketiadaan membawa kekosongan
kadang aku menjadi Ali simpan semua dalam-dalam. diam-diam. tak betah dengan kritikan tak mampu melawan. dan simpan.
kadang terasa seperti adi yang punya dunia sendiri. melihat masalah sebagai sesuatu yang menyoronokkan. tak pernah kisah tentang yang lain selain kegembiraan.
dan kadang teringin menjadi sofie, punya kecerdikan yang mampu bawa pergi jauh dari sesuatu yang menyerabutkan. boleh punya cita tinggi di awan.

LASTLY : setiap orang ada rahsia. sebab takut orang bengang, takut orang risau takut salah sangka. ~lynn pg:107~





-GURIS-TWICKHEADS-

Ku percaya padamu
Menghulurkanmu
oh..tanganku
ku percaya padamu
ku turutimu
oh..hendakmu

kau mengkhianati aku
kau permainkan perasaanku
kau menikam dan meludahku
kau dekatkan
warnamu

sendiriku menangis
menangis dalam kekecewaan
ku sendiri
menangisku ku menangis
menangis dalam keseorangan
oh…

sendiriku pelajari
pengalaman hidup sendiri
ku sendiri
relakan relakan
agarku mampu berdiri sendirian…..

..wiTh Love..




Comments

Fnd Rocka said…
Filem melayu kesukaan aku ni.aku baca jugak buku filem tu..tapi baca kat borders..haha.setiap watak bawak cerita yg tersendiri..cool..

Sama mcm filem pramlee jugak..bila dah besar ni aku tgk balik..cara aku melihat nak memahami cerita dah berlainan sikit.

Manusia ni yg membezakannya cara melihat sesuatu lah kut?
encekgadis said…
satu2 filem melayu yang aku tak bosan tengok banyak kali. dia bukan cerita buat untuk box office dan pecah panggung income banyak2 tapi dia ajar banyak benda.

walau dah tengk movie dia aku excited lagi baca buku dia.

dulu aku tengok cerita ni sebab ali tu kacak. sekarang aku tengok sebab cerita tu yang kacak.

yup kita berbeza dengan penilaian kita. macam orang duduk kat tepi pantai kata laut dengan langit tu bercantum tapi orang atas kapal tengah laut cakp langit tinggi dari laut

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change