pendidik, pengajar, pemodel untuk modal insan negara

sebagai seorang pendidik seseorang itu perlu lah tunjuk kan yang dia tu pendidik. pengajar pemodel untuk modal insan negara. bagaimana kitaorang diprovokan dengan nilai-nilai murni yang kononya perlu ada dalam diri setiap insan bergelar pendidik pengajar atau pemodel untuk modal insan negara. cakap tak supa bikin. dari sekolah rendah sampai sekarang sekurang-kurangnya aku akan listkan seorang pendidik, pengajar atau pemodel untuk modal insan negara yang wajib dipangkah.

benda yang dia buat aku simpan dalam-dalam semat kemas2. first sekali peraturan yang diaorang perlu tahu

jangan pernah lepas geram benda lain pada student. itu sudut menjatuhkan penghormatan student pada anda

second jangan mengherdik student or said something memalukan tentang student tu pada kawan dia yang malu dowh. ace cuba kau yang kena. its feel great? perhaps sebab kau tak ada perasaan.

jangan asyik nak menang je weyh sebab kau manusia biasa thats mean kau pun ada salah. so terima kesalahan kau tu.

if kau nak betul student hormat kau, then tolonglah kau buat benda yang dia boleh hormat kau. ajar dia.. bukan dia yang mengajar even in the name of latihan. wth.

kesimpulannya aku still x leyh lupa and tak leyh maafkan dia. first.. dia tuduh aku. second dia marah aku depan clasmate aku, third dia tak tahu masalah aku, forth dia tambah masalah aku. fifth dia tak mintak maaf dan dia nak menang je, sixth dia tak aja a much more then ape yang aku tahu before this and lastly dia tak layak dipanggil pendidik, pengajar atau pemodel untuk modal insan negara.


-benda nie dah jadi a year. tapi aku still ingat forever. tiap apa yang dia cakap and its feel s***


p/s: those yang nak jadi pendidik, pengajar atau pemodel modal insan negara behave macam mana kau sepatutnya. student is not those yang kau bagi kerja sekolah je. they need more from u. jangan makan gaji buta tak berkat ouh...

nota ibu jari: tetiba aku teringat peristiwa tu tetiba aku nak tulis. tetiba post nie macam entah pape.. ahahah
..wiTh Love..




Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change