study hoi!

kau tahu dalam kepala aku sekarang duk fikir macam mana ni exam dah dekat. aku duk terbayang tak study hape lagi.. duk teringat 4 subjek yang gila membunuh. duk teringat kena study-kena study, aku bukn fikir hari ni je.. hari-hari aku fikir.. hari-hari kau tahu?! dah menggeletar ni. ahad dah kena balik ari ni dah jumaat.. but.......

in the end aku still depan laptop. still membundarkan mata stalker facebook. cuci mata. shopping.. shopping?? ah online shopping.. heaven. mencari koleksi buku pendapatan november. fixi memanggil.  what else.. ya.. bila akak cuti last 3 days dia panggil teman tengok lelakiberlari (runningman).. then kpop2 dia yang hentah hape-hape tu. tapi aku layan jugak. layan movie. layan jugak.. malam lepak ngan ibu ayah, n tuan puteri tengok tv. ahh.. ape aku nak cakap masa bersama keluarga tu berharga tahu. aku tak nak kehilangan masa berharga  in life. so aku lagi prefer gather with family... then..aku sambung online.. sebab aku tak nak kehilangan masa berharga dengan kawan-kawan aku yang beribu batu jauh.

kesimpulannya. aku sebenarnya tengah memberi alasan menyedapkan hati yang keserabutan takut tak dapat catch up untuk final. gilakk ahh... sincerly jujur dan ikhlas. whole sem aku duk pikiaq amenda aku belajar sebenarnya. ah dem la gini!

ok untuk faien... tips yang pertama.

bila exam aku selalu bg tahu ibu aku awal2 suruh dia buat air yasin untuk aku. selalu 7 mlm berturut2 or 7 malam jumaat. kalau ikut kan percentage untuk mmpengaruhi masa exam tu sikit je. tp entah... aku buat tu jadi macm kemestian sbb atleast bila ingt air tu ibu aku buat then aku smgt nk study logik x agak-agak? ha3..

tips kedua

selalu aku pentingkan bab2 rohani. sebab banyak mana pun belajar if ALLAH tak tolong kita. if kita sombong tak nak mintak tolong kat DIA susah jugak. selalu aku baca yasin mula 7 hari sebelum exam, sampai exam habis. solat hajat, hari2.. and puasa. ibu aku pun puasa.

tips ketiga.

aku selalu study sorg2 je kot. memula aku baca semua topik then aku buat nota. then aku suruh kawan aku tanya aku then aku cerita kat orang. memula kita guna visual lepas tu audio. lepas tu bincang.. lagi cepat dapat. tapi aku tak suka study dgn org yg dah habis study. sebab aku selalu blurr. so aku selalu cari kawan ak yg belum study.. hahahha... oke tak?

weyh nanti aku sambung lg.. ha3.. ini je pun yang aku boleh share . aku bukan reti sangat pun. kadang2 bila kemalasan terlampau aku langsung tak study ah sedih!

bye..
..wiTh Love..



Comments

wah.. tips yang berguna.. hebatlah kau gadisNOTA.. aku tunggu tips2 ko yang lain pulak... tak perlah... ko fokus untuk study ko dulu yer..
study molek2.. Good luck in your exam.. [^^,]
encekgadis said…
huhuhu x ada r hebat mne faien.. biasa je.. ho3.. apa yg boleh kongsi aku kongsi.. huk3...

doakan aku weyh thnx... =)
BiskutItuBubu said…
haha. kalau aku yg langsung tak stdy pape neh cmne? hahahahahahha
encekgadis said…
ah kau bijak semula jadi. jangan cerita dengan aku nanti aku jeles! bagi aku tips please... ha3.. selamat balik esok!

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change