alasan untuk menjadi single

alasan untuk menjadi single.

1. anda boleh buktikan yang single itu bahagia kerana hanya anda yang menentukan perjalanan hidup cerita anda dengan izinNYA dan ketentuan DIA. means. anda boleh  bahagia jika yang anda inginkan bahagia. tapi bila anda ada cinta dan bercinta. rasa bahagia itu anda kongsi. anda kena bagi dan tunggu untuk terima. anda perlukan orang lain. dan kadang-kadang orang tu tak tahu apa sebenar bahagia untuk anda. dan anda akan hilang rasa bahagia tu bila dia tak ada.

2. jimat. bila double anda perlukan topup untuk mentext. ayat-ayat seperti.. *b.. cyunk rindu.* , *b... dah mam lom?*,, *cyunk..love u*  atau jika gelora tak menahan anda perlukan kredit yang lebih banyak untuk calling-calling... untuk paling kurang tanya buat apa, dah makan ke belum, saya rindu awak. hari-hari tanya dah makan ke belum. kalau dia tak makan untuk seminggu atau lebih daripada itu mungkin dia dah tak mampu jawab telefon anda. jimat lagi tak perlu beli tiket wayang untuk dua orang, bayar makan untuk dua orang. memberikan nafkah zahir sebelum masanya.

3. manage d time wisely.  a lot of things u can do rather than.. have call conversation and dreaming.

4. enjoy ur life. u have life once and do make it tight with love towards someone that no right to have ur life. u'll never noe who is your love untill u are married.

5. tak yah nak serabut kepala fikir pasal keserasian or perhubungan or something else yang remeh.

6. anda bebas untuk berhubungan dengan sesiapa bersahabat dan mencari yang tepat untuk anda.

last sekali single tak adalah teruk sangat. alasan sunyi itu tak cukup kuat untuk menyatakan single itu malang. hey wake up! hidup ni tentang macam mana kita cuba warnai bukan tentang macam mana kita nak jadi. life is about want what we have not have what we want. ALLAH tahu yang terbaik untuk kita.

mungkin single itu lebih beri makna pada kita. hey.. hidup bukan sekadar punya pasangan. enjoy ur life look forward and move to it!!..

enjoy!

topik ni aku dapat bila aku bicara dengan kawan aku. aku tanya dia tak nak cari yang istimewa. dan jawabnya. malas. aku tanya kenapa.

jawab dia.

"leceh la benda ni. membazir . aku selalu topup sebulan rm10 je.. nanti kalau couple kena topup la. lepas tu kena belanja makan la. makan kena secret recipe tak nak tempat biasa. kau tau ada kawan aku putus sebab alasan tak ada keserasian. payah la nak cari keserasian tu semua. ade pulak kawan aku kantoi keluar dengan kawan perempuan aku ade je sekali waktu tu. kantoi tak bagi tau. malas la nak fikir benda tu. study dulu nanti suruh mak cari senang."

ayat diubahsuai.. ha3. tapi point utama paling aku ingat dia kata couple ni membazir. 10000 ++ setuju. bila single enjoy jadi single. aku tulis bukan nak hentam couple ke ape. lantak kauorang lah. cuma nak built up semangat yang single je.. kena dummed or single bukan tanda end of world.. chill la. bye!

..wiTh Love..



Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change