SAINg

aku orang yang tak suka persaingan.

sebab aku tak suka kekalahan atau kegagalan

paling berani pun aku pergi menembok muka masuk pilihanraya kampus.

dan ya kalah.

dan sebab tu aku lebih suka diam tarik diri atau sepi.

dan selalunya aku tak kesah sebab sesuatu yang mempunyai banyak persaingan itu tak menarik untuk aku.

tapi... kali ni aku dah terjerumus. dah terjebak pada sesuatu yang punya banyak persaingan dan aku tak nampak mana peluang aku.

aku masih tak dapat terima hakikat aku salah pilih.

aku rasa biasa tapi

luar biasa..

sekarang aku hanya berdoa sebab aku tak pernah bersaing dan tak reti untuk hadapi persaingan

ya aku sedar aku akan kehilangan.

aku takut.

dan rasa tergugat gila.

tapi kau ada cara lain?

jangan bagi jawapan yang sama sebab aku tak kuat untuk lakukannya.

aku hanya sembunyi.

pengecut!

ya cuma aku harap sesuatu nampak yang dalam sembunyi aku sedang lakukan sesuatu untuk persaingan.

ok baiklah

aku dah kantoikan diri .

ngek.. sangat..

aku tak berani macam pesaing .

tak kuat tu boleh jadi punca kecundang eh?

kenapa tak tengok jelas-jelas..

aku sedang lakukan lebih dari dalam.

bukan itu tanda ikhlas dan bersungguh-sungguh

bukan tu lagi bermakna.

terlalu expose sangat energetic bukan cara aku.

makan dalam lagi berkesan.

tak nampak sudah la pergi.

eh jangan aku mimpi lagi nanti 

macam semalam.

debar-debar jantung nak keluar. tidur tak nak bangun

bertanggungjawab siapa mahu?

tak ada oke. 

berambus



pemilik gmbr

dah lama aku tak tepek gambar kat post aku.. ni aku copy kt tumblr. aku suka gmbar ni sebab dia ada awan.



..wiTh Love..



Comments

bersainglah dengan cara yang sihat..


mana gambar?

takde pun..
encekgadis said…
hahaha aku takut kalah weh..

eh x ada gambr ke??

aku ada copy gmbr google weh. gmbr awan

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change