cerita zaman dolu.

bosan jugak nengok post tak dop gambar nieh.. haih.. dah terlebih guna sampai gambar pun tak buleh upload oh sadis!

ate tetiba teringat zaman kanak-kanak ribena sesuci embun pagi. dulu-dulu terlalu banyak unsur-unsur bedo'oh yang menghantui hidup budak-budak baru nak up terutamanya pompuan ah.

contoh satu.

bulu mata jatuh tanda ada orang rindu. mula dah menggatai usha kemungkinan siapa yang merindui kau kan. padahal tak tau kau gosok mata tu kuat sangat sampai dia jatuh.

contoh dua

garis-garis putih kat kuku tu tanda dia ada orang suka kat kita mula dah kembang setaman. eh tau idak garis putih tu amenda? ala korang nengok kat kuku tu kalau ada macam putih-putih kena toreh tapi dia macam kat dalam pastu di akan pergerak ke atas- ke atas. aa paham? tak paham oke fine! tak yah ar paham.

contoh ketiga

jerawat tu tanda ada orang suka jugak. ah ramai benar orang suka kat kau. sekarang ni kat dahi aku ada jerawat yang bapak sakit makna ada orang suka aku?? kat telinga ngan kat dagu pun ada *ini bukan jerawat yang banyak-banyak dia jerawat yang satu-satu tu. yang jarang-jarang ada tu.* banyak betul orang suka aku ni ah susah jadi orang baik ni semua sayang kah3. tapi bila aku cakap kat ibu, ibu cakap tu jerawat kuat berangan. oke diam zip mulut ambik buku bukak baca. hahahaha.

zaman dulu-dulu masa baru-baru nak up nak kenal apa itu kehidupan yang mencabar bukan main lagi menggatai. tapi sekarang dah insap! ha3 aku pulak jadi menyampah nengok budak-budak baru nak up berperangai dekat public. bila nak meluahkan cirutan je terus sedar aku dulu gitu jugak. balik pergi sekolah naik bas awam *bas awam ni yang bukan budak sekolah je naik. ye aku tau kau tau tapi saje je nak bagitau* duduk belakang sekali lengan baju kena lipat ye.. kasut high cut tapak merah sekurang-kurangnya. bila dah naik form 4 form 5 pakai kasut kulit baru nampak senior.. bila bus langgar bumper terutama masuk satu kawasan perumahan tu mula la ketawa dengan sangat tidak sopan. ah bangga rasa.. rasa macam cool gila kah3. yang paling aku tak leh lupa balik sekolah naik bas awam nama dia bus union pastu ada nyah. dia pakai baju kurung cantik gila! haha pastu ada kawan aku ni jahat gila dia gelak kan nyah tu. dah dia gelak aku pun join sekali masa nyah tu nak turun kitaorang gelak pastu nyah tu patah balik dia tarik tudung aku pastu dia mencarut.. aramjadoh.. betoi. lepas tu aku terus anti nyah. hahahahaha. walaupun memang salah aku! fine. kah3

aku dulu budak kelas aku perangai semua kurang sopan. ha3 time rehat serbu koperasi ramai2 mencari choki-choki. sampai ke maktab terbawak perangai choki-choki tu. kelas aku masa form 5 dulu terpinggir dari budak form 5 yang lain. kelas kitaorang ni diasingkan sebab semuanya pelajar terbuang kah3.. konon menggatal pindah sekolah nak ambik sains sekali sekolah lama ada sains semua balik dah tak cukup kelas sebab tu ar dah gaya terbuang hahaha... ahh rindu pulak. pergi makan nasi kampar. kau tau apa nasi kampar? nasi kampar tu nasi yang sebungkus makan dua orang beli depan sekolah. kalau malas seberang jalan beli ice blended cicah roti enam puloh sen. dulu kalau aku datang lambat sekolah aku boleh berjalan masuk perhimpunan dengan perasaan bangga tanpa di tahan sebab aku ada pas VIP. VIP je yang ade kah3 

lau ingat zaman dolu-dolu.. memang macam-macam aku buat tapi tak kan la aku nak mengaibkan diri ku sendiri ye dak?? hahahaa dah la aku dah melalut jauh. eh da banyak sangat aku tulis ni bye!


Comments

alien said…
hihihihi
layankan aje

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change