dunia.

lama jugak tak merepek meraban pasal hari-hari sekeliling luar biasa dari biasa.
dah memang tak luar biasa.

mungkinlah sebab aku di didik untuk menjadi seorang skema pada tanggungjawab
maka aku tak duduk diam
dan terus menjadi yes-sir-man
sigh.
cuma entah.
aku pun pelik dengan sistem.
sistem yang keberkesanan hanya pada gah
dan lantang pada suaranya.
tidak pada laksananya.
mendisiplinkan orang yang tidak melakukan salah
dan membiarkan orang yang perlu didisiplinkan.
macam mana nak lahir sebuah organisasi
atau satu kelompok manusia dengan integriti tinggi
membentuk manusia yang harmonis kononnya.
jika sistem pembentuk itu pun huru hara.
tutup mata pada yang patut celik.
mudah cerita
yang dicantas anak ikan
yang dibiar jerung mengganas.
sebab tu aku kata letih jadi baik.
yea... letih.
sebab?
dunia akhir zaman
yang jahat dijulang biar terus dengan kejahatan.
yang baik itu tidak normal.
sudahlah jenama manusia guna cakap tunjuk kuasa.
aku bosan..
soooo maleis.



Comments

Aing said…
heyy kawan usah bosan dn mlas jum pekena abc mak besah hujung kg tu..pfttt best!
alien said…
dulu aku ikut system, tapi lama2 jemu.. mcm na memberontak pulak
encekgadis said…
saddlone.. belanja aku? jom aku memang suka kalau orang belanja.

alien... sistem ikat aku. pemberontakkan tak bawak makna. =(
2 tahun lagi

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change