fenomena

tadi pergi shopping barang sekolah
hueh hueh hueh
sekolah lah sangat.
pergi beli benda2 yang perlu.
ye lah paling kurang tak ada aku rasa bersalah nak menjoli duit tu nanti.
at least ada jugak aku guna pada jalan kebenaran.
hajat hati nak pergi usha buku
anatomi dengan etnik
dah beli barang apa patut dengan yakin melangkah ke popular
aku tak suka orang ikut aku pergi kedai buku.
sebab aku tak boleh lepak lama-lama nanti
pastu banyak la pulak sale
buku worth knowing everything dari rm30++ jual rm9.90 je.. aku ragut terus
pastu pusing punya pusing punya pusing buku reference untuk yang tinggi dari sekolah tak ada
dengan aircond tak ada...
dengan orang berlapis-lapis.. sampai trafic jam.
terus gi kaunter sekali tengok orang beratur sampai keluar
give up
aku letak buku tu balik
walau berat hati sob3..
ape kejadah nya aku cerita semua ini
kejadahnya adalah kerana.
keadaan ini adalah sesuatu yang luar biasa dapat kita lihat dalam kedai buku
selalu kalau aku pergi
siap boleh duduk bersila lagi
ini berjalan pun tak boleh.
adalah lebih membanggakan
bila lihat jejaka-jejaka turut memenuhi ruang
nasib baik panas kalau tak nak jugak aku kenyit-kenyit mata keh3..
mengapakah ini semua terjadi?
tidak lain apatah bukan
ni semua gara-gara baucer buku rm200 tu la..
bukan main masing-masing bershopping
berbakul-bakul buku......... er..NOVEL FIKSYEN..
bagus paling kurang tak adalah memeperdagangkan untuk dapt uwang.
cuma aku hanya memandang sepi
kitaorang tak dapat pun baucer tu,
amik tisu kesat air mata...
sape tak nak baucer tu bagi aku!
aku nak free tak nak beli..
mahasiswa sekarang bukan main otak bisenes!
jeling tajam.. cemburu

sempat jugak merembat sushi, big epal, jiggle n magic stick.. dua benda alah ni permainan tau.. sesuai untuk kanak-kanak dibawah 4 tahun ehek. ehek.. dah sejak bila aku pedulik??? lalalala


Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change