kontroversi ilmuan muda

kadang -kadang teringin jugak menulis benda-benda ilmiah kat sini.. malangnya aku ni bukan manusia ilmiah sangat.. otak mereng berkerempeng.. aku selalu ada idea nak menulis bila emo je.. bila agak-agak nak mengamuk mencarut bagai beta lah gerangan nya..

ha.. sekarang ni tengah emo.
semalam kawan aku cakap kat paper ada orang tulis mempertikaikan keistimewaan yang aku dan rakan-rakan yang belajar satu institusi semalaysia ini.(of coz la dia tak sebut nama aku)

isu pasal baucer buku 1malaysia.. rm200 tu.. sekarang rm200 celah gigi je mak oii..

penulis tu komplain cakap budak kitaorang ni tak reti bersyukur menagih baucer tu walaupun dah dapat elaun buku.. ehhhh.. sat.. ceq nak habaq mai.. amboi hang pa guna MENAGIH ape ingat kitorang ni terdesak sedak-sedak sangat ke? banyak isu yang di timbulkan.. dia tulis kitorang tak reti bersyukur. then ada pulak kata kitaorang tak layak untuk mendapatkan keistimewaan tu.. patut bagi kat diaorang.. hamboi bak ang.. sedap nye muluts tus cakaps..

adik-adik, akak-akak, generasi muda bijak terlebih pandai sekalian... eh jap sebelum tu.. aku ni point penulis tu je.. bukan orang lain yang dapat baucer tu.. so tak yah butthurt ok... thanks..

untuk pihak penulis

dari sudut mana dikau menyatakan kitaorang tak layak untuk dapat keistimewaan yang kitaorang dapat. tahukah anda bahawa kami masuk ke sini melalui temu duga yang amat memayahkan? peratusan pemilihan adalah sangat rigid dan sedikit? tahukah anda bahawa kami tidak mendapat semua itu sewenangnya? kami terikat dengan perjanjian segala peraturan yang sangat mengikat? tahukah anda apa yang kami lalui di sini tidak seperti anda? kami di sini menghadiri kelas dengan jumlah jam berkali ganda dari anda seminggu? paling kurang 22 jam kadang-kadang sampai 26 jam.. dengan tugasan luar yang lain.. dengan kursus wajib yang lain.. dan tahukah anda bahawa gred cemerlang kami adalah 3.8??? tahu?? tahu?? ingat mudah?? ? dan oleh kerana itulah kami di sini belajar erti bersyukur dan menjalankan tugas yang sebenar malah tidak menyertai perhimpunan menyuarakan hak? sebab kami tahu bersyukur la kami lakukan begitu. kami hanya fokus pada tugas kami.. . dan secara mudah apa kata cuba berada di tempat kami dan anda lalui sendiri baru anda tahu apa yang kami ada bukan tidak kami bersyukur bukan tidak cukup tapi tidak setimpal.. untuk lebih juga kami layak..tiada apa di dunia ni yang kita dapat secara percuma dengan mudah sedangkan oksigen kita perlu bernafas untuk dapatkan... jadi kami tidak kisah dengan apa yang perlu kami laksanakan kerana kami telah diberi ganjaran dan perjanjian telah kami tanda tangani.. jangan salahkan kami atas kemudahan yang kami perolehi atas usaha kami.. tapi anda sendiri refleksi diri anda.

kita ambil contoh mudah.. jika anda bersyukur tidaklah ada seramai 138 orang menjual apa yang diberi percuma..itu statistik untuk seorang peniaga yang dapat dikesan.. aku percaya ada ramai lagi.. sedangkan mendapat baucer anda tidak mampu uruskan dengan baik ini kan pula mahu apa yang kami dapat.. ya boleh saja.. tapi lihat usaha anda. berapa ramai kita lihat golongan muda terpelajar sekarang hanyut.. hancur?? jadi kita nilaikan baik-baik.. jangan seronoknya meluahkan pendapat. bak kata encek pengajar aku jangan luahkan hujah daripada pendapat sertakan hujah juga statistik.. sila tunjukkan statistik keputusan peperiksaan kami di bawah 2.50 atau 3.00 anda akan jumpa angka kosong atau peratusan yang sanggggggggattt.. sedikit..

pendek kata... hiduplah tanpa iri hati...
majulah sukan untuk negara.
selamat malam
aku malas dah nak tulis.. aku ngantuk ni... esok semangat nak balik..
adios amigos berambus

Comments

Hanif91 said…
sye amat menyokong...hehehe..
Hanif91 said…
sye amat menyokong...hehehe..
encekgadis said…
hahaha beta terharu dengan sokongan anda.. ekekeke.. ^.^

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change