kuasa autoriti.

topik perbincangan kelas politik minggu lepas.
walaupun secara konsep khusus kuasa dan autoriti ni berbeza. di mana penampakan lebih besar tu kuasa. tapi secara am nya kedua-dua ni sama. tentang penguasaan tetap sesuatu organisasi atau sekelompok golongan yang telah di amanahkan.

mendengar  seorang yang berkuasa itu enak. sedap. lazat.
tapi untuk mendukung mengendong memikul keberatan kuasa itu menakutkan.

aku takut bila dilihat menjadi yang tak bertanggungjawab
walau amanah untuk aku itu kecil sahaja
tapi aku takut bila kredibiliti aku dipertikaikan.
aku risau jika aku ini tidak layak..

aku takut aku tak mampu.
aku risau..
aku cuba sehabis baik........
doakan aku.

aku cuma takut dipersoal kelak di sana.

dahi berkerut bergaris
dah londeh ke bawah si bahu.
perlu itu dan ini
doakan aku saja terima kasih.

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change