transEMOtional

emo.. emotional..

selalunya benda ni dikaitkan dengan perempuan. orang bilang perempuan ni emosi selalu terganggu dan selalu diganggu emosi. nak buat keputusan nak buat apa yang mereka buat sering dan selalu berpaksi emosi.. tapi ada je lelaki jejaka yang turut mempunyai ketinggian emo dan perasaan emotional.. selagi namanya manusia pasti ada masalah ni.. cuma terpulang macam mana kita uruskan. sama ada menepati indikator permasalahan emo atau tidak. tahu apa itu indikator permasalahan emo? dia macam tahap yang pada penilaian orang lain kita tu seorang yang emo.

dan aku..
aku adalah manusia yang sering kali orang panggil manusia emo tak stabil.. manusia bermasalah berkaitan hati dan perasaan juga sikap. aku memang failed. tapi setahap aku sedar diri. emo aku paling-paling pun aku tinggi suara. atau aku diam. dan seterusnya tacing-tacing berikutnya aku merepek menulis di sini.. mungkin jarang sekali emo aku menarik orang lain.. ada tanpa aku sedar kadang kala nya.. tapi tidak aku cuba mengaitkan orang lain dengan menabrak aura emosi terganggu pada yang lain. dan aku juga manusia yang tak suka diperlakukan begitu.

setiap mausia ada cara yang tertentu untuk mengurus emosi dan perasaan marah. tapi biarlah seminima mungkin membabitkan orang lain atau lebih bagus emo pada diri sendiri. emo aku pergi mencirut meluahkan.. paling kuat menangis. ah ini selalu.. aku manusia yang mudah nangis bila di tekan sesuatu.. itu cara aku melepaskan emosi. dan tidak adil jugak bagi aku menilai orang lain melepaskan emosi bagaimana cuma seboleh tidak jangan menarik orang lain.. nak menangis nak bercerita nak meluahkan ya terpulang.. tapi jangan libatkan orang lain. sebab orang lain juga punya emosi yang mampu menggila bila diganggu.

tak semua boleh terima kita ya.. tapi paling kurang cuba yang terbaik.
sehingga tahap ini alhamdullilah aku makin kuat. ye baran marah masih menggila tapi belum membawa aku menjadi si gila.. dan ramai yang menyalah sangka bila aku meluah sebenarnya aku hanya ingin didengari supaya aku lebih tenang. aku tak harap penyelesaian.. aku tak harap yang lain.

pengalaman mengajar aku... terima kasih!!
cuma aku manusia emo yang akan emo bila orang emo seret aku sekali bila dia tengah emo.. maaf..
aku pernah terbangkan kerusi .. menebalikkan meja.. jadi aku tak suka orang lihat aku dari sudut itu sekarang...

p/s: matang akan datang sendiri dengan pengalaman tak perlu terlalu keras berusaha untuk menjadi matang. ambil masa dalam kehidupan. usaha terlalu keras kadang-kadang menelanjangkan sesuatu yang patut berpakaian.. fikir kan?

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change