roti kosong air penuh

penat..
penat..
penat..

letih la..
letih tahu?
perfectionist
bila sampai pada 
keadaan yang menekan
mula lah tertekan.
alien cakap jangan buat entry depres..
nanti dia lagi depress.
alien maap..
dah aku depress tak kan nak tulis happy
hipokrit namanya.
ha. ha. ha. ini ketawa tiga dekah.

mata melihat dari luar tak kan pernah berjaya 
menebus apa dalam hati.
dan aku 
menjadi rasa merah disuntik
tidak puas hati.
bila dinilai dengan luaran itu.

hey sini sakit.
sakit. jiwa.
hey sini sakit
sakit otak
jangan lihat sudut luar senang.
tiada kesenangan tanpa kesusahan.
ya tak ada.

bukan kerana aku benci ini
tapi kenyataannya begini.
bukan  aku menyampah ini
tapi memang sebenarnya begini.

kejadahan merasa ini.
siapa ingin kongsi?
siapa ingin ganti

nah.. ini aku beri..
jika mampu untuk tahan ya aku serahkan...


p/s: satu hari citacita aku agar aku mampu tulis dan di sebar dengan media cetak. ada sudi untuk mendapatkannya... mungkin saat itu aku rasa terima kasih kejadahan kini kerana pusingan serabut wayar otak itu aku boleh menulis... menulis ini jiwa.. doakan aku ya? aku tahu ini picisan tak ada harga tapi tak salah berimpian?

ternyata tajuk ini tiada makna. jadi pedulikan.. hanya ingin memudahkan carian..

Comments

alien said…
yeh, permulaan entri membuat aku gelak..
tahniah
hahaha
encekgadis said…
hahah buat kau gelak sebab nak suruh kau up entry mane kau pergi woi?

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change