here dream!! book cafe who am i in future



5 tahun lagi 
atau beberapa tahun lagi 
mungkin lebih sikit tempohnya
tapi insyallah sebelum aku bertemu angka 30 pada umur
jika ALLAH izinkan umur aku lebih panjang.
jika diberi aku peluang untuk meminjam nyawa lagi
mimpi aku
yang kemudian aku jadi impian
seterusnya aku target menjadi cita-cita
untuk wujudkan satu bookcafe.
aku nak wujudkan cafe untuk minum
dan library untuk mereka duduk dan baca
juga sudut untuk aku turut membantu penulis
dan pengeluar
buku-buku dalam bentuk kertas
memasarkan produk.

aku cintakan buku.. 
sangat mencintai
jadi aku ingin kongsikan.
seronok aku lihat orang turut baca
apa yang aku ada.
jadi sebab itu aku ingin wujudkan ruang library dalam cafe itu.

jika sekarang pasaran e-book makin bertambah
orang kian berkira untuk mendapatkan buku-buku kertas
mungkin tahun-tahun akan datang perkara ini akan berleluasa.
tapi aku ingin terus perjuangkan
tradisi buku kertas
warisan..
nilainya lebih tinggi.
mungkin apabila mereka lihat deretan indah 
juga deretan di rak itu mereka terpengaruh?
ini sebab aku ingin wujudkan bahagian untuk
pasarkan produk penerbitan maujud ini.

aku manusia yang suka 
here dream!! im coming  catch u!!
keluar sendiri
merayap..
duduk melepak 
di cafe-cafe 
di restoran-restoran makanan segera
duduk lihat manusia
baca
dan berangan? kadang-kadang.
tapi di tempat aku
berkeadaan itu seperti pelik
rasa awkward.
orang pandang macam aku sedang berjalan guna kepala
jadi
aku ingin wujudkan tempat
untuk kau duduk sendiri
dan itu adalah benda biasa.
aku nak wujudkan tempat yang bawak kau
jauh dari dunia kau yang serabut itu.
jadi itu kenapa aku ingin bina cafe ini.

ya semua ni tak mudah
bermimpi hanya perlu pejam mata.
tapi untuk bercita-cita perlu tekad.
dan untuk mencapai cita-cita itu perlu kekuatan.
aku bukan orang senang yang mudah untuk merealisasi mimpi
tapi tiada mustahil selagi dengan izinNYA.

insyallah aku akan berusaha sehabis baik.. mencuba sebaik mungkin.
insyallah doakan aku.
ya aku masih punya tanggungjawab dan tugas.
main bussines dan keutamaan yang perlu aku laksana
tapi ya tiada benda yang mustahil kalau kita rasakannya tidak.

jadi doakan aku ya?
ini perancangan hidup aku
insyallah 
doakan aku
semoga aku berjaya untuk
ibu ayah akak dan keluarga aku.
insyallah amin.

ouh aku juga harap aku tidak selamanya
di jawatan yang sama
doakan aku untuk ke peringkat lebih tinggi amin.


p/s: gambar semua hasilan pengooglelan.

Comments

misznanarizal said…
nnt aku sponsor k...seposen!
encekgadis said…
pe barang seposen.. time tu nanti seposen tu dah tak dak nilai dah weh

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change