tanah asing

hey sini mari kemari
sebelum ada nak membersih
aku nak mencuci
aku nak buat demonstrasi
aku nak bersuara
hak kebebasan aku sebagai manusia sejati di cabul
aku ingat aku di tanah tumpah darahku yang aku bangga
malang.
malangnya ini bukan tanah tumpah darah aku lagi
ini tak tahu tanah siapa
aku tak tahu aku termasuk mimpi siapa.
tuan punya mimpi
alien mana
tolong bawak aku keluar dari tanah ini
tanah manusia kufur ilmu bangga nikmat
aku dah tak bebas..
aku tak bebas
tolong lah bawa aku keluar dari sini
bawa aku berambus.
hey bangsa bodoh
aku bukan dari kalangan kau tolong bagi aku bebas
buat apa aku suka
ke mana aku pergi
jika itu kau kata perjuangan
ini aku juga ingin berjuang
berjuang hidup tenteram
boneka-boneka tuli
boleh mati

Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change