manusia superpower

minggu ni , minggu lepas, minggu depan.
jadual harian yang buat aku fed up.
aku tuang kelas politik yang aku suka.
aku datang lambat kelas anatomi yang aku buat-buat suka.

aku risau je otak kepala badan aku naik bosan.
naik bosan dengan rutin harian yang bangang
buat kitorang ini macam tak dak perasaan.
main hentam itu ini macam kitorang ni
manusia di suntik superpower alien dari planet entah mana

gila?
kau bayang.
kau kerja teruk
pergi sana
pergi sini
tidur tak lena
kejap jaga
kejap sedar.
sampai baru aku sedar aku ini
hebat kuasanya
menaip dengan mata terpejam.
untuk buat benda tu
terbaik yang termampu


kau bayang kau kena settle semua benda dalam masa
tak logik
diletak beban harapan atas bahu berat yang amat
ke hulu ke hilir
dilayankan je.
dan akhirnya..
kau hentam!
kau tembak!
habis longlai rasa
mati hati.

aku naik berapi
naik marah
naik benci
tengok..
tengok sini
kami ini
ada hanya dua kaki
satu otak
kanan dan kiri
mana mungkin kami gunakan tiga
jika yang kami ada itu dua?

ini semua kerja gila.
minggu depan study week.
another minggu depan final.
guess what?
study week yang kita study
bersama kerja-kerja lain.

kami ingin mintak ruang untuk kami tarik nafas
hembus dengan tenang
tidak tarik sekat hembus sekat tarik hembus sekat tak lepas hembus.
iya kami ini suara kecil
jadi kau pekakkan sahaja telinga kau
bisukan mulut kami.

aku angkat bendera putih
aku menyerah kalah
bukan aku tak nak
bukan aku tak mahu
tapi badan aku dah kalah
semuanya dah lemah
otak dah parah.

eh ini
bukan aku ingin mengadu mintak simpati
bercerita mengeluh resah
tapi..
tapi...
tapi..
aku ingin meluah..
aku ingin lepaskan.
simpan sendiri ni
sakit jugak kadang-kadang.
makin lama makin bangang.

bukan tak bersyukur.
eh..
ahh lantak lah kau nak cakap
kata umpat apa saja.
aku tak dengar.
aku tak rasa apa-apa
kau dengan interpretasi sumbang kau boleh pergi
otromen pun reti bateri menyala nak mati




Comments

alien said…
ni camne ni,
ada nama aku kat situ..
nak mintak tolong aku ke?
hahaha
encekgadis said…
Hahaha banyak lagi alien lain tak takpe aku seru yang lain haha
encekgadis said…
This comment has been removed by the author.

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change