sesuatu

seringkali yang menjadi topik tulisan aku
di laman hina dina ini
tentang aku. tentang awak tentang mereka
tentang yang aku terlihat dan terfikir
datang secara automatik.

tapi..
macam kaku kekok aku hari ni
saat ini ketika ini
mencongak punca..
korek
kelebet.
selebet
kelepet.

mungkin ibu idea aku sedang bercuti
mungkin melarikan diri.
ha ha ha
nah..
aku sudah tahu puncanya.
puncanya pagar yang dibina sekeliling idea
di tahan di jaga di tapis
bimbang terlepas dan lara.
kunci pagar yang dipegang
oleh orang yang dah hilang.

ini sesuatu.
memang sesuatu.
aku tak suka mencari
dan aku tak suka menunggu
aku lagi tak suka kehilangan
dan dihindari

hari ini semalam itu datang lagi
cuma beza
ia sekadar mimpi

"I used to think that being nice to people and feeling nice was loving people. Now I know it isn't. Love is the most immense unselfishness and it is so big I've never touched it."
Florence Allshom 




ah!!!! sumbang benar kata-kata hari ini.
kaku beku.
entah aku pun tak tahu

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change