tanya

ibu cakap
angah (cazen) aku tanya
aku dah ada sesiapa?
ibu cakap entah dah ada agaknya.
angah suruh ibu risik tanya.
ibu cakap aku tak perlu tanya nanti sendiri cerita.

aku hanya ketawa.
sebenar aku pun nak tanya ibu cerita sekadar cerita
atau sebenarnya ibu nak tanya yang angah suruh tanya?
ha! ha! ha!

aku jawab tidak kalau angah sediakan calon.
ha! ha! ha! lagi.
calon yang ada dekat rumah tu
dua tiga kali jumpa
ada juga aku usha dia
boleh tahan sedap di mata
makin menjadi pula sekarang.
yang pasti berbeza
otak boleh tahan gila.
kenen dia ya nanti aku jawab tidak.

dah kenapa pulak sampai ke sini ceritanya?
hanya nak uar-uarkan ibu cakap angah tanya.
kenapa tanya?
mungkin aku dah besar agaknya.
ah 10 tahun dulu pun aku memang dah besar.

hati belum milik sesiapa
baru hendak di masukan sudah menolak keluar.
eh ini bukan iklan penjualan hati.
cuma ingin bagitahu sudah berhenti.
untuk soalan angah tanya
jawabnya,, tunggulah nanti....

aku mahu ke luar negara...


Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change