aku

semester ni makin menjadi-jadi perangai aku.
pergi kelas tak ada semangat
dalam kuliah tak fokus
kerja semua bertangguh.
datang kelas lambat
apa-apa kerja sambil lewa.
asyik merungut
asyik serabut.
ada je benda tak puas hati
hidup aku makin tak terurus.
kadang-kadang aku pun tak tahu siapa yang ada dalam badan aku ni.
antibodi badan bukan main lemah
kejap-kejap sakit.. kejap-kejap sakit.
dengan keadaan sekeliling
dengan gaya hidup
aku rasa macam aku ni loser sangat.
kadang-kadang rasa macam eh.. teruk gila aku ni
tak reti bersyukur.
orang lain tu tak dapat further study
aku dapat.
orang lain further study pun keje biasa je
aku insyallah keje terjamin.
tapi entahlah.
duk sini dah 3 tahun.
tapi aku macam tak dapat terima lagi kenyataan.
aku tak nampak benda yang dapat beri aku kepuasan.
aku ni memang manusia tak reti bersyukur?
ada sesiapa bagitahu aku apa aku nak sebenarnya?
sebab aku pun tak tahu.
macam-macam jadi buat aku rasa..
entah. tak tahu nak cakap macam mana..
mungkin sebab aku makin jauh dari Allah ke?
aku manusia cepat lupa...
astaghfirullah..
Mohon aku dibawa ke jalan kebenaran...
aku letih hidup macam ni..



Comments

misznanarizal said…
come on girl...be strong..
jom bangun sama2..aku pun sedang cuba bangun semula selepas kejatuhan aku dalam jurang paling dalam yang pernah aku tempuh..

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change