entah

hoi entah sampai bila apa aku tulis ni nak berjiwa-jiwa
entah aku pun tak tahu.
jiwa ke hulu ke hilir.
ye lah kate tulis dari hati ke hati
pergi mam memang tengah main hati hati
kadang kadang letih jugak
mahu lah jugak aku menulis benda ketawa gembira
sengih ke telinga
tapi nak buat macam mana
bila mula menaip
bait keluar ini begini
jadilah begitu.
kadang aku sendiri bosan
bukan kau yang baca je bosan
dengan aku aku sekali bosan
tapi sekali lagi
nak buat macam mana
kau pernah rasa
bila tiba masa inspiration kau
macam kena sentap sentap dibuang di delete
di tarik jauh dari kau?
bila tiap kali kau rasa nak tulis
menggigil jemari kau nak menaip
tapi otak kau gagal keluarkan satu perkataan pun?
pendek kata bila kau rasa kau dah tak mampu buat
benda yang gembirakan kau.
atau bila benda yang sepatutnya gembira kan kau tu
dah tak gembira dah
hell dia rasa tak menahan.
ha.. macam tu lah rasa dia.
macam tu.
betul betul macam tu
entah berapa lama lagi..
entah lah.
entah betul tak tahu.
mimpi biar sampai ke bintang, tak dapat bintang capai langit pun jadi
tapi sekarang aku tak pijak bumi
tak juga ke langit.
kau rasa aku ada kat mana?
bila aku sendiri tak tahu aku kat mana
agak agak boleh nak buat entry gembira?
sudah la..

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change