saya pergi

saya letih jadi saya.
mungkin awak juga letih kenal saya
awak...
nak dengar cerita saya?
saya ni mungkin tidak seorang yang bersyukur.
sebab saya selalu mengeluh..
hurmm..
kadang-kadang saya rasa saya ni mengada-ngada.
tapi..
saya tak boleh rileks macam orang cakap
saya tak boleh sabar macam orang suruh.
awak..
saya kat tempat saya berada sekarang bukan kehendak saya.
saya pergi untuk kegembiraan ibu ayah saya.
dan saya jugak pergi sebab saya percaya Allah dah tetapkan saya berada kat situ.
awak saya bukan nak buka pekung di dada.
tapi saya rasa macam tak sanggup nak pendam je.
saya tak tahu nak cerita pada siapa..
saya cerita pada awak je boleh?
awak..
selama kat sana..
macam macam saya lalui
saya tahu itu semua untuk mematangkan saya kan?
tapi entah makin lama saya makin tak betah duduk sana.
dalam usia macam ni..
saya harap saya dapat kutip banyak pengalaman
bukan simpan banyak sakit dan dendam.
saya harap saya dapat lalui benda yang lebih bermakna.
selama 3 tahun ni saya cuba bertahan.
saya bertahan.
saya dah tak larat nak cakap saya tak tahan
sebab orang dah tak nak dengar saya..
mereka dah menyampah dengan saya.
awak tahu..
baru baru ni..
saya hilang orang yang selalu dengar saya
orang yang selalu kuatkan saya.
tapi saya tak kisah sangat sebab setiap pertemuan ada perpisahan kan?
tak kisah pun leleh leleh la jugak
eleh cuba orang awak sayang hilang mesti la awak sedih kan?
awak..
dekat sana keadaan kadang kadang terlalu menekan..
tertekan sangat.
dan bila balik dan cuti
saya harap saya dapat luangkan masa dengan orang yang saya sayang
saya harap ada orang ambil tahu pasal saya
ya.. tahu umur sebegini saya sudah tahu ambil tahu pasal diri sendiri
tapi kadang-kadang teringin juga rasa diri saya ini penting.
rasa saya ini wujud.
tapi bila apa yang saya harapkan tu tak jadi benar..
maka macam mana lagi?
orang yang saya sayang sayangkan orang lain lebih..
awak tahu..
dalam hidup saya orang yang saya sayang hanyalah keluarga saya
ibu ayah akak saya
itu orang paling saya sayang.
kawan kawan saya saya sayang juga
tapi mereka tak selalu ada kan?
sebab mereka ada orang yang lebih mereka sayang.
awak tahu bila diri kita ni tak dianggap
awak setuju tak kalau saya kata lebih baik kita terus tak ada kan?
lagi baik kita terus diam dan halimunan kan?
saya ada ke tak ada ke sama.
saya dah letih kena marah.
saya dah letih kecik hati
saya dah letih terasa
saya dah letih dengan semua benda masam
orang lain lebih utama dari saya
ya.. faham
saya selalu rasa tak berguna
sebab orang tak nampak pun saya
eh jangan salah sangka saya bukan minta disanjung
bukan minta dilambung
saya hanya minta di teman untuk bila bila
saya minta dipercaya
saya minta disangka baik.
saya ini manusia biasa yang lebih banyak jahat dari baiknya.
saya diam bukan maksud saya ingin melawan
bukan maksud saya ingin menderhaka
saya diam sebab saya rasa cakap tak bawa apa apa makna.
bila saya sentiasa dilihat bersalah
kadang kadang ego saya melawan juga.
awak tahu saya harap saya boleh pura pura gila
masuk hospital gila.
duduk sana
kalau orang cari pasal dengan kita tak apa sebab mereka tu gila
makan minum dijaga
doktor ada nak tolong rawat kita.
saya malas menangis sebab orang kata saya cengeng.
tapi awak tahu saya tak mintak mata saya menangis tiba tiba
ini salah hati saya lah ni.
tak dengar cakap lembik sangat.
bila saya cakap saya sakit
bukan saya minta disuruh makan ubat.
awak faham maksud saya?
saya ini demand sangat ya?
awak.. awak tahu...
saya sukar untuk percaya
saya susah untuk benci
maka saya susah untuk maaf
teruk sudah busuk hati saya ni kan?
awak rasa saya jahat juga?
selama ini saya hidup dan saya terus berjuang untuk keluarga saya.
untuk ibu ayah akak saya.
bila saya ini dah tak dianggap apa-apa.
awak rasa bagaimana?
jangan risau saya tak adalah sampai tarik nyawa sendiri
itu gila.
entahlah awak... saya dah malas fikir..

untuk orang yang rampas dari saya
saya tak maafkan
awak tahu hilang sayang orang kita sayang tu sakit?
awak nak cari perhatian.
bukan awak ada mak bapak awak?
awak adu domba sini sana
seronok hidup awak?
ambiklah ambiklah semua.
awak si malaikat suci bukan?
awak terbaik sekalian alam bukan?
saya ini keji.

awak saya nak bercerita dan tidak pasti pada siapa.
ya saya tahu ALLAH tu ada.
iman masih tidak cukup di dada mungkin.
tak apalah biar saya cari jalan saya sendiri
hidup mati tak perlu peduli.
 awak saya letih.
ada sesiapa nak hati?
mari saya berikan hati saya
ambilah semua
saya letih
terasa hati
sakit hati
kecik hati
ambil lah hati saya
mungkin hidup saya lagi tenang tanpa hati?

get my pasport, buy my ticket go away.


Comments

perghh.. punya berkali2 aku kelik link kamu tadi..

nape tukar link? naper?.. naper??.. eh.. ter'emo' plak aku.. hehehe.. yelah dari tadi dok pk.. napelah kawan aku sorang ni.. tetiba buat entri tajuk.. saya pergi.. risau dbuatnya..

apa-apa pun.. Allah itu sentiasa ada untuk kita.. kuat yer awak.. =)

inshaAllah, pasti ada yang terbaik untuk kamu nanti.. percayalah.. =)

gadisNOTA.. moga kamu terus kuat!
encekgadis said…
sengaja tukar.. haha
saya tak nak orang yang kenal saya di dunia nyata jumpa saya di dunia maya.
sebab saya orang yang berbeza.
dunia maya saya lebih banyak papar diri saya..

eh macam hipokrit pulak.. haha

lagi seronok jumpa orang maya dari orang nyata.. orang maya lagi jujur kengkadang..

hey kawan terima kasih.. eh.. jangan risau..

saya masih pegang tali agama Allah yang satu.. =) saya tak akan buat kerja gila..

paling paling pun pergi travel tanpa kebenaran tu je.. hahah
encekgadis said…
eh tambah lagi...

ada satu blog tu untuk blogger budak kampus aku. dia share link blog aku.

tu yang aku tukar tu..
sebab susah la aku nak kutuk tempat tu lagi nanti kena naik court pulak akta hasutan hahah
Cikgu Ma said…
nak pergi mana?dunia lain x serasi..
encekgadis said…
pergi ke satu tempat uhuk uhuk..
dunia lain belum sedia untuk pergi.
dunia sekarang pun kelam.
kalau dapat pergi dunia mimpi.. sedak jugak kan? hehe

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change