ajar

baru lepas makro dan mikro teaching.
esok saya cerita kat awak eah..
letih gila ni.. seharian saya tak rehat.
tapi alhamdullilah semua dah settle
tinggi ke rendah markah
redha je lah
i'll try my best.

ouh tadi saya mengajar dua kelas dengan jumlah murid 20 orang untuk tiap satu kelas.
ye awak tahu dua kelas untuk tak sampai sejam tu pun boleh buat kaki rasa tercabut
apatah lagi cikgu cikgu kita dan semua cikgu yang ada kengkadang
6 masa satu hari. dengan size kelas 30 hingga 40 orang murid sekelas.
maka kiranya jangan pandang enteng dengan mempertikaikan profesion perguruan
semua bidang ada pengkhususan dan kelebihan yang paling penting tanggungjawab masing-masing
tak perlu pertikai dan nilai negatif sahaja..

ouh ya tidaklah aku kata
aku sukarela untuk berada di sini
tapi aku dilatih untuk berada disini bersedia untuk tanggungjawab
yang Allah dah tentukan untuk aku.

bak kata lecturer aku tadi.
mengajar tu payah kan?

but nyway..
practice make perfect learn from mistake.

bak kata  aniq..
"eh bak kata lagi.. ha.. lantak!"
bak kata aniq.
let bygone be bygone..
dah mari tidur sambil tersenyum.. ^_________________^



Comments

encekgadis said…
hek3 kembang idong...
wah... moga jadi cikgu yang disayangi ramai..

good luck!

[^__^]
encekgadis said…
amin... terima kasih!

doakan aku weh...
aku ni manusia batu yang jadi keras dengan bebudak =.='

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change