artistik


artistik tu autentik
aku suka lihat memerhati
mereka yang hidup dengan dunia halus tu
sebab mereka pelik dalam pemikiran
mereka selalu lihat sesuatu dari sisi yang beza dari kita
kagum ya aku kagum.
tak kira artistik mereka itu apa
lukis, muzik atau tulisan maujud.
entah
aku lihat mereka menarik.
mereka punya dunia mereka sendiri yang mereka boleh berdiri dengan sendiri.
mereka punya pandangan yang kau tak punya. aku juga tak punya
aku selalu cemburu
aku selalu ingin menyertai kehidupan seperti itu
dimana kau punya dunia kau sendiri tanpa mudah terusik dengan apa yang berlaku sekeliling.
dalam kata mudah aku admire manusia artistik.
ada no telefon?
hai mari berkenalan.
ciri calon idaman.
ha ha ha
encek pengajar aku kata mereka yang aktif otak kiri dan kanan nya itu genius.
aku percaya mereka artistik tu genius
jika tidak mana mungkin mereka mampu untuk melawan mainstream
dan punya hidup sendiri?

tapi dalam hidup semuanya perlu pengorbanan.
bukan?
eh..?

dan bukan aku kata kita yang tak artistik ini bosan tidak genius atau disebaliknya.
kita semua ada benda yang sama cuma cara kita berbeza
dan skematik tidak buat aku tertarik.



Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change