487 hari

487
Tambah satu
Tambah satu
Tambah satu
Dan satu untuk setiap harinya.

Aku ini tak akan pernah rasa puas
Untuk menunggu dan menanti
Walau sungguh aku tahu
Dihati kamu itu bukan dipunya aku.
Aku ini sayang,
Sedia tetap nantikan kamu
Moga Tuhan  dengar bisik ini dan
Kamu adalah magis aku.
Tiap kalinya aku berjaya mengikis
Satu persatu cerita cerita kita
Saat itu juga kau akan datang
Mendamping.
Atas perhatian yang secebis
Cukup bisa menerbang awankan aku

Aku tahu
Sesungguhnya cukup tahu
Aku dan kamu itu adalah mustahil
Namun tetap kali aku cuba menerima
Tetap aku ditendang kecundang.
Semakin aku cuna menjauh semakin mendekat
Menduganya engkau.

Takdir di luh mahfuz aku bukan kamu kan sayang?
Aku tak tahu bagaimana nanti
Saat engkau hebahkan tentang hari bahagiamu
Dan perempuan itu bukan aku.
Sayang engkau terlalu indah untuk aku hapuskan terus

Berkali kali aku cuba lagi
Biar aku mampu hidup sendiri dan setahun ini.
Sejak kecundamg segalanya
Sejak terhancur lerai segalanya
Aku ini adalah seseorang yang sedang ranap
Menati lebur.
Kecundang yang celaka tanpa kamu

Dan setelah 481 hari itu
Aku teruji lagi
Dengan minit yang sebentar
Cukup
Menarik semula semalam
Dalam lipatan kemas silam
Saat terwujud masih kita, kami, kitaorang

Dan senyuman itu tetap lagi
Mimpi ngeri yang paling manis untuk aku ingatkan
Tetap lagi
Aku masih dirantai kenangan.

Dan kamu masih lagi yang sama perlu aku lupakan.

Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change