DIA.

dia tu entah sesiapa.
jumpa pun tidak.
tapi tahu wujudnya dia.
dapat tahu tentang siapa dia semalam
dan siapa dia hari ini.
aku hanya tengok dari luar.
sayang betul.
entah kenapa rasa sakit hati pulak tengok.
Astaghfirullah

kenapa aku ni?
niat aku dah lain.
okeh itu cubaan kedua dan yang terakhir
hidayah tu milik Allah.
aku pun terkontang kanting.
tapi sayang.
sayang jika orang macam dia disia-siakan.
tapi aku ini entah sesiapa daripada ceruk mana
yang melihat sekadar rupa dia saja.
ini semua pengaruh si durjana.

jauhkanlah mempergunakan agama.
Allah...
semoga dia mendapat petunjuk dan semoga aku serta yang lain juga dapat menapak mendekatiMu.
perasaan apa entah ni.
aku tak layak untuk lakukan apa-apa
aku bukan sesiapa.

aku keliru sendiri sebenarnya.
tak apalah.
duniawi semuanya.
aku serba kekurangan ini harus menutup rabik rabik sendiri dahulu.

Allah...
jadikan aku insan yang lagi baik dari semalam.
dan kau sentuhlah hati kami dia aku mereka sesiapa sahaja.
dan janganlah engkau palingkan hati kami dari hidaya yang telah engkau berikan.




Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change