Dia

Dia yang mengetuk malamku menjadi bintang yang terang pada dada langit gelap
Dia datang saat aku ragu ragu
Dia datang saat sekitar  paksa untuk aku melupa
Dia datang tika aku sedia ketiadaan dia.
Dia dan senyuman semanis gula
Buat aku khayal tiap kalinya.
Dia.

Dia itu yang tiap harinya aku tunggu
Dia yang aku jadi kan dinding buat menjauh yang lainnya
Dia dia dia
Dialah ketawa ketawa
Penghapus air mata
Yang mampu buat dada aku bergetar
Jantung ku berdegup degap rancak
Dia.

Dia adalah insan yang dibenci aku gagal
Dibiar aku sesal
Dirindu aku sebal.
Dia yang membuat aku senyum dengan mata cahaya
Saat bercerita dan terkenang dia.
Dia.

Dia dan mimpi mimpinya
Dia dan cerita cerita ku
Dia dan bicara bicaranya
Dia dan angan angan ku
Dia dan ingatan ingatannya
Dia dan rungut rungutku
Dia dan hari harinya
Dia dan impian impianku
Dia.

Dia yang aku panggil dia
Buat aku lupa tentang semua
Tangis tangis dan air mata
Sakit sakit dan kecewa.
Dia.

Dia yang aku panggil dia
Adalah kajang kertas berjela
Yang tak akan pernah aku habis
Mencoret momen indah.
Dia.

Dia yang entah bagaimana lagi perlu aku buat untuk melepaskannya
Dia yang tahu bahasaku
Yang ada saat dibutuh aku
Dia.

Dia adalah insan yang terlalu banyak untuk aku bayangkan
Dia yang aku mahu
Dan tak mungkin aku dapat
Dia yang wujud dan akan hilang
Dia yang ada bukan untuk ku
Dia.

Dia  yang aku panggil dia adalah insan yang teristimewa yang membuat aku hanyut sama istimewanya.
Dia yang aku panggi dia insan yang hadir dan tak kekal lama.
Dia yang aku panggil dia insan yang aku tahu aku dan cukup bermakna.
Dia yang aku panggil dia adalah insan yang lahir untuk ada tidak dipunya.
Dia.

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change