#HiatusRabak4

Alhamdullilah. Satu persatu selesai.
Terima kasih terima kasih dan terima kasih. empat belas hari lagi. Moga dipermudahkan.
Amin amin amin.

Sedikit perkongsian rumus dari apa yang aku telah lalui sepanjang tempoh ini.
Mungkin boleh diambil ikhtibar bersama.

Allah tu nak menyentuh hati hambaNYA memanggil pulang mengharap pada dia dengan pelbagai cara. Dan antaranya adalah dengan buat kita rasa hilang dan kemudiaan keseorangan. Kerana kita sering kali lupa dan alpa bila diberi kesenangan

Alhamdullilah DIA panggil hati aku kembali sebelum jasad aku yang pergi. Masih bertatih namun nikmat dia berikan terlalu banyak. bertatih sedikit demi sedikit dan tenangnya hanya DIA tahu limpah ruah banyak.

Resipi bahagia.

Dendam.

Aku seringkali merasakan dendam dan membalasnya mampu memberi kepuasan. Malangnya ia cuma mengukir petualang dalam hari hari aku sepatutnya indah. Bekerja kuat untuk menjadi lebih kerana dendam. Ah, tak ke mana.

Maaf.

Ini indah. Sangat maaf dan lupakan. Biarkan dan move on. Kau cuba dan kemudian kau akan faham perasaan yang tak mungkin dapat dijelaskan.

Tolong.

Saat orang lain bertungkus lumus dengan kerja masing-masing aku masih lagi bergelimpangan dengan kerja kerja perkhidmatan. Letih woi.. letih. Tapi tiap kali letih itu datang aku tepis sama "Tolong orang, Allah tolong kita." Pokoknya ikhlas jangan bising.

Ikhtibar.

Lihat dan amik ikhtibar. Allah tak akan uji sesuatu yang tak mungkin kita hadapi. Bersangka baik pada DIA.

Menyerah.

Menyerah dan berserah pada dia yakin dan usaha. Insyallah.

Alhamdullilah dalam pencarian ini aku ditemani dengan insan yang tak pernah jemu dan terusan membantu aku. Ahh,,, teruharu.

Mari kerja kuat lagi! Betulkan niat!
teruskan positif.

P/S : Ada tentang seseorang yang aku yakin tentangnya. Entah dari mana datangnya yakin yang tiba-tiba. Jadi aku serahkan pada DIA. Tuhan yang satu. Yang maha tahu. Semoga Tuhan permudahkan jalan. Walau tepuk yang ini terlalu jauh dan berseorangan. Sekurangnya aku sudah lari dari rindu dan kebergantungan semalam. Ya aku yakin. Sudah tiada rasa apa-apa mahu tahu pada yang dulu. Ah.. Alhamdullilah aku bahagia dan gembira sebegini =* Syukur. Doakan aku. semoga bisa jadi lebih jauh dari baik. Moga moga.

Comments

Faaeinz said…
14 hari lagi untuk apa? Grad? Nikah? Or kerja yang lebih baik?

Apa-apa pun semoga selamat segala-galanya teman! May Allah Bless!.. =)
encekgadis said…
14 hari habis belajar ho3..
Grad taun depan, kerja taun depan insyallah.
Nikah tahun tahun depan entah bila insyallah hahaha

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change