#HiatusRabak18



Spekulasi khabar angin  yang kau sebarkan tanpa tahu mana asal datangnya berita tu mampu memberikan kesan yang tak pernah kau bayangkan kepada mangsa.
Percayalah.
Kerana spekulasi, sangkaan yang tidak benar dan salah sangka aku pernah hidup dalam kebenciaan selama 5 tahun.
Tapi aku tak salahkan kepada spekulasi sangkaan tu smeua sebab aku sendiri ada salahnya. Dan semua itu menjadikan aku lebih kuat. 
Aku bernasib baik sebab aku ada jumpa teman yang sedia untuk bersama dengan aku. Pernah kau bayangkan bagaimana nasib mereka yang sudah hilang kepercayaan mereka yang benar-benar dipinggirkan dan dibiar jatuh?
Cukup aku katakan pengalaman 5 tahun ini sangat menyakitkan. Apatah lagi apa yang terjadi adalah lebih daripad yang aku sangkakan. Rupanya sekeliling aku adalah pura-pura. Rupanya yang berlaku adalah lebih daripada yang pernah terlintas difikiran dan bayangkan. Tapi bila mengenangkan tentang kesilapan yang ada juga pada aku buat aku terima dan anggap ini adalah cara Tuhan menegur.

Cuma buat anda, buat sesiapa sahaja yang membaca. Aku harap tidak sesekali mudah percaya dan menyebarkan kisah yang anda dengar tanpa kesahihannya. 

Luka yang diguris biar sudah kering kekal mampu meninggalkan kesan.

Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change