#HiatusRabak24

Tiba-tiba rasa nak nangis.
I am a loner. A loser.
Aku kalah dengan perasaan aku sendiri.
Aku terlalu enak hidup dalam mimpi-mimpi yang aku harapkan.
Sedang kenyataan tak semanis itu.
Melihat kepada kebahagian mereka di sekeliling
Buat aku makin mengharap pada keajaiban yang memang secara nyata nya tak akan wujud

Absurd. In denial.
Apa-apa sahaja aku sanggup terima asalkan aku mampu untuk kembali ke realiti.
Kalaulah satu ketika dahulu aku tidak confess pasti aku dengan seseorang yang selalu ada itu akan tetap ada.
Kalaulah begitu pasti aku akan kekal mengharap cuma pada dia.
Kalaulah begtu pasti aku tidak lihat pada yang lainnya.
Aku sanggup.
Aku sanggup untuk terus memendam. Mengharap pada si dia yang sekurang-kurang ada dekat walau jauh. Yang mampu untuk aku wujudkan mimpi-mimpi yang berkemungkinan dan bukan sekadar khayalan.
Kalaulah begitu pasti aku tidak begini memandang langit mencapai awan sedang kaki di bumi.

Ya Tuhan, peliharalah aku. Jauhkan aku dari perasaan ini. Sungguh rasanya terlalu. Sakit. Aku tak mampu. Biar nyata aku kecewa aku sudah tak mampu untuk bermimpi palsu.

Dada ku mahu pecah. Aku takut esok tiba. Semoga tak ketemu. Biar aku in denial sekalipun. Aku tak mampu hadapi nyata.

Comments

Popular posts from this blog

notepad, nota pelekat cinta kau 3

minimalis

change