Fasa

Mungkin aku perlu berhenti bercerita tentang hal terpaling duka mahupun terpaling gembira. Mungkin ini masa untuk aku kembali bercerita tentang setiap sesuatu yang berada di antaranya.  Mungkin?

Menelusuri sebuah kehidupan baru dalam dua angka yang berbeza boleh jadi sesuatu yang terlalu laju atau tersangat perlahan. Dari remaja menginjak dewasa. Masih tetap seorang belia. *ketawa*.

Dari belasan tahun ke puluhan. Kadang kadang saat berhenti seketika dan menoleh kebelakang melihat kebodohan yang lalu mahu sahaja hentak kepala ke dinding sambil menyorok bawah katil.

Tadi indirectly way ayah sebut pasal kahwin for the first time ever. Ayah suruh tabung duit sikit sikit untuk topup apa yang patut while ayah ada saving for my sister and i. Aku cuma angguk dan cakap next year aku nak sambung study.

Bicara pasal kahwin dengan aku tak pernah jumpa hala tuju yang serius. Well i am a realist. i do dreaming a lot but im having my feet on the ground. .
Entah. 

Betul orang kata dont give too much its hurt. I do give my all and like seriously sakit nak mampos. So for the meantime to start everything all over again oh my im not ready yet. Letih la woi 

Fokus sekarang pada kerja family dan diri sendiri. Yeah, tu yang paling penting. Fasa 1 misi menjadi seseorang dah selesai. Mision first class degree completed with extra anugerah akademik pengajian sosial peringkat kampus. Finally plug kayu! Hahahaha. Hadiah untuk ibu ayah akak. Plus duduk sebaris with the same degree class with my best friends ever Je and Papa. Senyum sampai belakang telinga.

Fasa 2 sambung study dan having short course kat Jepun. Lets working hard and enjoy!

Fasa 3 get out from the system a better career.

Fasa 4 kahwin dengan doktor. Hahahaha just kidding. Err kalau menjadi betul aku jenput engkorang datang kenduri. Kah3. Nonsense lah dol.

2009-2015 tempoh masa yang ajar tentang banyak benda. Bangun dan jatuh. Aku belajar banyak aku rasa banyak. Banyak yang berubah banyak yang pergi dan hilang. Fasa yang sukar. Dan lagi banyak menanti akan datang. Get ready. Menjadi lebih dewasa dan tenang. 

Setiap kali jatuh dan sakit hapus air mata sendiri sehingga saat nanti untuk bersedih sahaja sudah letih.


Comments

Popular posts from this blog

minimalis

notepad, nota pelekat cinta kau 3

change